Formele klacht
Je kunt na het onderlinge overleg of in plaats daarvan een klacht indienen. Een klacht is een op schrift gestelde uiting van ongenoegen, waarin de klager zich uitlaat over de wijze waarop UIN, met inbegrip van de personen verbonden aan UIN, zich in een bepaalde situatie heeft gedragen dan wel diensten heeft verleend.
De klacht dient schriftelijk ingediend te worden en dient de volgende gegevens te bevatten: naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, e-mailadres, een heldere beschrijving van de klacht, datum en ondertekening.
Je kunt de klacht als bijlage per e-mail sturen naar info@upledger.nl en desgewenst per post naar Upledger Instituut Nederland, t.a.v. mevrouw A. Smit-Pino, directeur, Weltevreden 4A, 3731 AL De Bilt
Termijnen
Na indiening van de klacht krijg je binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging, de te volgen procedure en het verwachte tijdsverloop. Jouw klacht wordt te allen tijde vertrouwelijk behandeld en objectief beoordeeld. Je wordt zo spoedig mogelijk, schriftelijk en met redenen omkleed, op de hoogte gesteld van de beoordeling van jouw klacht, dat wil zeggen in ieder geval binnen 4 weken na indiening van de klacht. Indien langere tijd nodig is om jouw klacht zorgvuldig te behandelen word je hiervan binnen 14 dagen na de ontvangstbevestiging op de hoogte gesteld. In dat geval wordt aangegeven wanneer je de reactie zult ontvangen en wat de reden is van het uitstel.